Monday, January 22, 2018

''Do not let their words sadden you'' - (Quran 10:65 - Surah Yusuf)




''Kau nak jadi apa eh? Aku tengok kau macam takde masa depan.'' - I

Aku terdiam. Terkedu.

Board pada meja study aku tenung lama. Sekeping gambar.

'Don't worry and keep calm, I'm a dentist.' tuturku satu persatu. Dalam hati.

''Tak tahu lagi, tengok result.'' jawabku bercampur baur.

Kau kata kau berkawan tanpa tengok pointer,
Tapi hebat meramal masa depan yang aku sendiri tak pasti.
Kenapa perlu persoal, andai itu masih dalam perancangan Dia?

*****

''Kau malu tak kalau kena repeat?'' 
''Tak malu... Malu la sikit. Tapi dari quit lebih baik repeat.''
''Maknanya kalau kau repeat kita tak grad sekali la?''
''Kenapa aku?''
''Maksud aku orang lain. Repeaters.'' 

- Z

''Tak.. sebab sini takde short sem.''  

Pahit terpaksaku telan.

Bukankah kawan yang baik mendoakan yang baik baik untuk kawannya?

*****

''Aku kalau repeat aku nak dismiss.'' 
''Tak payah la weh. Dari quit baik repeat. Belajar biar sampai habis.''
''Kalau kena repeat, kita repeat sama-sama eh.'' 

- N 

Sekali lagi aku terdiam.

Niat aku untuk bagi kata positif,
supaya dia (dan aku) menggunakan peluang yang ada sebaiknya,
tapi dia mendoakan yang sebaliknya untuk aku.

Atau...

Kau cuma mahu pergunakan aku?

*****

Waktu lunch terakhir sem ni, kami makan sekali.

''Nanti next sem kita pergi Lost world eh.''  - N 
''Weekend kita keluar la, jumpa.'' - Z
''Tapi aku takut kau (tuju ke aku) makin jauh. Mesti kau (sekali lagi ke aku) tak dapat join kan...'' - I 
''Diakan nanti busy.'' - Z
''Haa, busy. Mestilah weekend nak rehat.'' - I 
''Korang roger je la, kalau free insyaAllah boleh je join.'' - Aku

Bukankah saat terakhir patut dinikmati dengan momen yang indah? :')

*****

Lidah itu lebih tajam dari pedang.
Kata-kata itu lebih pahit untuk ditelan.
Kita mungkin lupa,
Tapi penerimanya mungkin ingat sampai ke tua.

Ingatlah,

Doa orang teraniaya itu makbul.
Doa orang teraniaya itu makbul.
Doa orang teraniaya itu makbul.

Terima kasih atas pengajaran untuk 2 sem ni.

I'm looking for positive people next sem,
Hope I meet/have one :')

Sahabat sahabatku (know-who-you-are) & keluargaku,
Jazakumullah khairan kathira,
sebab sentiasa baik baik saja,
sentiasa ada untuk aku.
sentiasa doakan yang baik baik,
dan...
sentiasa positifkan aku.

You guys are awesome!!!

Not going to compare but... I already did. Hahaha..

End of semester 2.

May Allah ease everything.
Isnin, 12.55 a.m.
22012018.


No comments:

Post a Comment