Monday, October 30, 2017

Stand Strong.



"Don't give up, stand strong because Allah has exactly where you belong." 
- Dr Bilal Philips 



"Kau ni lembab..... tapi kau ada usaha."

Mudahnya kau melemparkan kata.
Mungkin bukan aku antara fast learner,
Tapi untuk buat yang terbaik tiap kali test atau quiz itu aku.

Walaupun result aku tidak la sehebat kau tapi aku yakin Allah pandang usaha bukan natijah :') 

*****

"Kau tahu tak mak aku tak suka korang time korang datang rumah aku dulu?"

Bukan niat untuk tidak menolong. 

Andai sampai di rumah seawal jam 4 pagi, tidak bolehkah mengerti untuk bangun 6 pagi itu amat payah? 

Apa guna menjemput andai terselit perasan benci?
Apa guna berbuat baik andai suka menilai?
Apa guna berbohong andai boleh jujur?

*****

Kadang aku cakap tapi kau tak layan, 
Kau kata kau dengar,
Hakikatnya aku bercakap seorang.

Ada masa emosi kau terganggu, 
Aku diam membiarkan, 
Tapi kau lepaskan ke aku,
Ibaratnya aku punca kau begitu.

*****

"Ya Allah andai setiap insan yang hadir dalam hidupku ada hikmah tersendiri maka permudahkanlah urusanku. Anugerahkan lah kepandaian buatku. Berikanlah aku kejayaan di dunia dan di akhirat. Amin."


May Allah ease everything. 
Isnin, 9.43 p.m.
30102017


No comments:

Post a Comment