Tuesday, August 7, 2018

Saat aku diuji.


Masih segar diingatanku saat kau mengujiku dulu.
Aku tidak mahu berjumpa sesiapa kerana tidak punya jawapan untuk setiap soalan,
Aku tidak mahu hadir ke majlis saudara kerana malu untuk bersemuka,
Aku tidak tahu apa lagi jalan untuk aku lakukan kerana aku telah cuba banyak perkara.

Akhirnya kau berikan aku peluang dan aku berjanji tidak mahu mengulang.

Tapi....
Sepertinya aku hanya mampu merancang dan
Sesungguhnya KAU yang menentukan.

Perkara begitu berulang lagi cuma situasinya berbeza,
Malah...
Lebih teruk dari sebelumnya.

Bagaimana aku bisa melelapkan mata andai esok mampu mengubah segala?
Bagaimana aku mahu terangkan pada semua kerana mereka telah berjaya melaluinya?
Bagaimana aku mungkin mengubah andai takdir itu telah tertulis?

Aku tidak mampu lagi untuk berjumpa orang.
Aku tidak mampu lagi tidur lena di malam hari.
Aku tidak mampu lagi menzahirkan perasaan yang aku rasa ini.

Cukup ya Allah, cukup KAU sahaja yang memahami. Teruslah pimpin aku dalam mendamba cintaMu.

Maafkan aku semua.

Selasa, 1.40 pm.
07082018.


No comments:

Post a Comment