Wednesday, June 25, 2014

Redha



'Kenapa kau senang sangat nak putus asa ni?'

'Putus asa? Kau tak tahu macam mana rasanya duduk dekat tempat aku. Kau takkan faham. Macam mana kau nak faham sekalipun kau takkan faham.'

'Yelah aku.. aku minta maaf. Aku tahu yang aku tak faham.. tapi kita kena yakin dengan Allah, ajal maut, jodoh pertemuan, semua DIA yang tentukan.. yang kau nak pegang kata-kata doktor tu bulat-bulat tu kenapa?'

'Dah. Kau tak payah nak sedapkan hati aku. Ok? Aku dah buat research dah. Tak ada pesakit kanser yang boleh hidup sampai ke tua la. Takde!'

'Ok. Tapi kau lupa buat lagi satu research.'

'Apa dia?'

'Tak semestinya orang yang sihat boleh hidup sampai tua juga.'

:: Drama walau sedetik cuma - Selasa, 24062014 ::

SubhanAllah. *kesatairmata*
 
***



Dalam hidup ini,
kita diberi peluang dan pilihan,
tapi ada satu ketika,
tiada jawapan yang diketemukan,
sampai akhirnya,
kita perlu REDHA!


1817
25062014.



Don't lose hope.
 

No comments:

Post a Comment